Alla inlägg under april 2012

Viktigt! När ni söker mig på FB så observera att jag har en gammal, inaktiv profil utan bild som jag försöker bli av med utan framgång, rätt profil är en med bild på mig med Pyret och Casper på Norrbro 19 juni 2010!

Valparna invägda, snittar mellan 545 o 725 gram, dubblerat födelsevikten med råge o alla följer sin kurva som man säger på "babyspråk", har lagt in en filmsnutt på Facebook (betydligt enklare än via bloggen men kommer även där snart!) Adda mig så kan ni se filmen direkt!


Min käre Casper o jag tränade rallylydnad i går och hans son Lexus, Multi Ch Seamrog No More Rock'n Roll, har idag tävlat lydnad med fina 132 poäng idag, grattis Sandra, grattis Lexus!  Casperpojken har dessutom lyckats att bli morfar i Sthlm, Skåne och Plymouth till 17 barnbarn på 11 dygn, bra jobbat Capsen, beat that! :- ))


 Önskar er alla en skön söndag kväll!


 

Åtta fina ungar på nybäddat underlag!

Vaknar efter en lugn natt med valparna (ingen som gått "vilse" och därför blev nattsömnen ovanligt bra!) och skådar ut mot SNÖSTORM!!! Me no like! Och Casper o jag som ska köra rally i eftermiddag, tror inte att herrn kommer att gilla att smälla ner ändalykten i snömodden,,,,


Trösten är väl att vi inte varit övermodiga och bytt ut vinterdäcken!


 

Huvudstudie av Wheatenmamma från fågelperspektiv.


Rondören är det inget fel på, marsvinsmodell.... Men snart öppnas ögonen och motoriken utvecklas, då börjar dom som se ut som dom hundar dom är!


   


Syskon på rad......


Tack Malin för fina kortet!!! Mailar om besökstid!

Nu ska jag ringa min kompis Amie och berätta att jag råkade vår gamle kompis och golftränare John Cockin på bussen i går, det var typ 30 år sedan, kul! Sen ska jag bege mig till El-Giganten och ställa en förundrad fråga hur en spis på 10.500:- kan levereras helt utan elkablar???


Nödlösning....


 


Det är ju lång tid tills valparna ska levereras men det kan ju vara bra för valpköparna att få lite "hålltider"....

Besiktning kommer jag att boka in torsdag 31 maj och fr o m den dagen är valparna färdiga att flytta. Men innan dess får ni komma på två besök, det första runt helgen 28 - 29 april - det andra ngn vecka före leverans där vi bl a går igenom pälsvård osv för de valpköpare som inte har/haft rasen innan.


Pälsvården kommer vi givetvis att återkomma till - dels individuellt - dels på valpkursen!


Det första besöket kommer jag att försöka "schemalägga" så att det blir smidigt för alla och inte för stökigt för Pyret och hennes valpar, det är ju 8 familjer som ska komma! Vi hörs framöver om lämpliga tider för de respektive familjerna!


Jag kommer också att återkomma om trimbord & tillbehör, mer om det längre fram!


Ha en skön helg så länge!

Alla valparna var tingade från deras födelse, lite omdispositioner pga av att det blev så få hanvalpar har gjorts och jag tror och hoppas att alla känner sig nöjda! Tyvärr kunde inte alla som ville ha valpar ur denna kull få en valp, jag har hänvisat dessa till andra uppfödare.


Den individuella fördelningen av valparna dröjer, de måste hinna utvecklas till kropp och mentalitet innan det är möjligt. Hursomhelst är alla valparna alerta och livskraftiga, påfallande starka och vid fint hull.


Jag har fått en del frågor om försäkring. Jag har alla mina valpar försäkrade i Agria och rekommenderar valpköparna att lägga sin försäkring där också, eftersom valpkullsförsäkringen som jag tecknar ligger i Agria liksom den treåriga dolda fel försäkringen som jag också tecknar. Då behöver ni bara lämna personuppgifter till mig som jag vidarebefordrar till mitt Ágria-ombud så är valpen automatiskt försäkrad när den flyttar från oss. Alla papper kommer direkt hem till resp valpköpare.


Så här såg det ut i morse i valplådan:


 

Jobba i dag, Elof passar valparna på fm och Knutte tar eftermiddagen, ikväll träffa min blivande halvfoderfamilj, ska bli trevligt!


Samma natt rutiner som tidigare, fil och rastning 0430 - sedan scrambled eggs och torrfoder 0700,

vissa har det bra och får frukost på sängen, blir nästan lite avis!


 

"Här ligger jag och myser med mina små påskkycklingar"!

(Måndag kväll)


Tisdag morgon, vissa är alltid sömniga....


 

Frukost på sängen!


 

Här ligger vi till bords! (Måndag kväll) 


 

Hoppsan, vi är några som rullat av fällen!

Duktiga tjejen! Hon är helt otroligt "devoted" till sina valpar, dagens invägning visar att dom har ett snitt på 420 gram, givetvis bokför vi individuella vikter, men viktuppgången ärj ämn o fin samtidigt som Pyret inte får tappa vikt, en balansgång! :- )

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards