Direktlänk till inlägg 18 september 2012

MH /Mentalbeskrivning Hund/ Södertälje BHK 15.9.12

Av Boel och Edit Rosenlund Jäderqvist - 18 september 2012 16:49

Vi hade förmånen att få med tre hundar till SWTK's MH i Södertälje!

Dagen började lite kaotiskt, de arma funktionärerna drabbades av en inte

så rolig överraskning, ofräscha, otvättade kamptrasor m m!


Ingen rast ingen ro, Agnetas lakan fick offras och flitiga funktionärer trollade

ihop helt reglementsenliga trasor! Alltså lite förseningar, alla höll dock god min

och glatt humör!


Först ut av de mina var Siri, Buckwheat Michelle My Belle, gjorde ett mkt bra MH,

nyfiken tik som avreagerar snabbt och inte visar särskilda rädslor, 2:a på skotten.

Tyvärr inga bilder eftersom jag gick med henne själv.


   

Han gjorde också mycket bra ifrån sig, se filmen på Facebook med skottprövningen! Man blir STOLT

som uppfödare! En solklar 1:a på skotten!


Sist ut från Kennel Buckwheat var Zingo, B. Rocky Racoon, tyvärr kunde jag inte stanna och se honom

pga bjudning hemma hos Edit och Emil, men även Zingos MH  gick fint, 1:a på skotten även här!

Stor eloge till Helena som gick med honom själv utan att ha fått en chans till "genrep"!


Grattis alla till era stabila, trevliga hundar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pysen tog en fjärde plats med CK i Champion klass och säkrade därmed sin pallplats på Årets Wheaten Allround med god marginal (tbc).         Pysen var dessutom inbjuden att demonstrera Nosework på mässan. Och det gjorde han med bravur. Tog sin...


Lite nervösa var vi nog, Edit och jag, inför vår debut i det digitala systemet på Stockholms Hundmässa, speciellt som vi inte inte fått möjlighet att testa i skarpt läge.     Men det visade sig vara väldigt smidigt trots en crashad Chromebook ...


Där satt den! Äntligen Pysens och mitt första Diplom i Nosework klass 2! Därtill trea i fjärde söket! Lite extra kul att tävlingen ägde rum i Spjutstorp där vi brukar gå på loppis om somrarna. Något kallare denna gång!   ...

Ställde hela gänget mest på kul och ffa för att få träffa TinTin med familj! Alla jobbade utmärkt i den krävande ridhusmiljön. TinTin BIR valp och Pingla BIM och BIR veteran, sjortlistad i finalen.           ...


Alltid så roligt att få döma doftprov! Roligt att se så duktiga ekipage! Proven ägde rum på Vällingby BHK den 14 november.   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards